خواص سبزی آش

خواص سبزی آش

خواص سبزی آش

خواص سبزی آش ، بیشمار است . و در هنگام ترکیب با دیگر مواد آش رشته ، به غذایی کامل تبدیل می شو د . سبزی آش رشته ترکیبی از سبزیجات معطر و پرخاصیت است. اما آماده کردن آن کمی وقت گیر و خسته کننده است. اما به راحتی می توان برای خرید سبزی آش آماده به فروشگاه ها مراجعه کرد . و یا به روشی آسان تر از فروشگاه اینترنتی طعمی نو ، سبزی آش رشته را خریداری کنیم.

آشی که تقریبا در تمام مناطق ایران از آن استفاده می‌شود . و جایگاه خاصی در وعده‌های غذایی گوناگون و فصول متفاوت سال‌ دارد. این آش از استفاده به عنوان عصرانه و ناهار گرفته تا استفاده در سفره‌های نذری و افطاری ، جایگاه خود را‌ دارد . با طعمی نو همراه باشید تا با خواص سبزی آش بیشتر آشنا شویم.

ترکیبات سبزی آش

اولین سبزی آش رشته ، جعفری است . و بخشی از مجموعه خواص سبزی آش را تشکیل می دهد. جعفری غنی از آهن است . که نقش آن در درمان کم خونی را روشن می کند . طعم دادن خوراک خود با جعفری یک راه ساده برای افزایش مصرف آهن است. یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به این هدف، شروع روز خود با یک اسموتی جعفری است.

سطوح مناسب ویتامین C از جذب آهن پشتیبانی می ‌کنند. جعفری غنی از ویتامین C است . و جذب بهتر آهن را بهبود می بخشد. این امر به نوبه خود به درمان کم ‌خونی کمک می‌ کند.

دومینسبزی آش رشته ، گشنیز است. و بخشی از مجموعه خواص سبزی آش را تشکیل می دهد. آنتی هیستامینی قوی است . که می‌تواند آلرژی‌های فصلی و تب یونجه را کاهش دهد. همچنین، روغن آن اثرات آلرژیک حشرات، گیاهان، غذاها و سایر چیزها را کاهش می‌دهد . در بدن، آنافیلاکسی، ورم کهیر و تورم خطرناک گلو و غدد را از بین می‌برد.

ما باید در برابر واکنش‌های آلرژیک از خود محافظت کنیم و چون از ابتدا نمی‌دانیم به چه چیزهایی حساسیت داریم، بهتر است پیشگیری کنیم.

خواص تره

سومین سبزی آش رشته ، تره است . و بخشی از مجموعه خواص سبزی آش را تشکیل می دهد. خوردن “تره” همراه غذا به کاهش چربی خون و رفع یبوست کمک زیادی می‌کند . اثرات ضد میکروبی دارد . و برای درمان هموروئید عالی است . خوردن “تره” موحب رفع یبوست است . و در کاهش خطر بروز سرطان پروستات و روده نیز موثر است.

تره” ساطوری شده ضماد بی‌نظیری در تسکین درد و سوزش بواسیر است. تره سرشار از منیزیم بوده و در بیماری‌های پروستات توصیه شده است,

تره

چهارمین سبزی آش رشته ، اسفناج است . اسفناج غنی از آهن است. و بخشی از مجموعه خواص سبزی آش را تشکیل می دهد. اسفناج یک روش گیاهی عالی برای جلوگیری از کمبود آهن است. کم خونی عموماً توسط گیاه خواران و یا افرادی که رژیم غذایی کمتری را می خورند،تجربه می شود. اسفناج یک پشتیبان اصلی در هر رژیم غذایی است که شامل کاهش گوشت می شود. 

اسفناج برای کمک به سلامت سلول قرمز خون مفید است. یک فنجان اسفناج پخته، ۶.۴ میلی گرم آهن دارد. این کار به کم خونی کمک می کند.همچنین نشان داده شده است که اسفناج به بهبود گردش خون کمک می کند که جریان اکسیژن را به سلول ها در سراسر بدن افزایش می دهد.

پنجمین سبزی آش رشته ، شوید است . و بخشی از مجموعه خواص سبزی آش را تشکیل می دهد. در ایجاد آرامش، بهبود عملکرد معده و هاضمه و جلوگیری از سرطان مفید است. ضمن اینکه خواص ضد میکروبی و ضدقارچ هم دارد. روغن‌های موجود در شوید در برابر انواع باکتری‌ها مقاومت می‌کنند. شوید در برابر ۵ نوع باکتری از جمله استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم است.

علاوه‌برآن، شوید در برابر رشد قارچ کاندیدا هم ایستادگی می‌کند. این قارچ خطرناک مشکلات زیادی نظیر مِه مغزی، مشکلات معده، اضطراب و افسردگی به‌وجود می‌آورد. 

خواص سیر تازه

ششمین سبزی آش رشته ، سیر تازه است . و بخشی از مجموعه خواص سبزی آش را تشکیل می دهد. سیرتازه نه تنها بدن شما را در برابر انواع سرماخوردگی ها محافظت می کند بلکه به دلیل نقشی که در تولید گلبول های سفید دارد یک بدن قوی و مقاوم خواهید داشت تا هیچ میکرب و باکتری و ویروسی جرات نزدیک شدن به بدن را نداشته باشد.

سیرتازه سیستم ایمنی را تقویت می کند. گردش جریان خون را بهبود می بخشد. سلامت قلب را تضمین و از تشکیل سلول های سرطان و ابتلا به این بیماری جلوگیری می کند.

سیر تازه

امیدواریم مطالب موجود در مورد خواص سبزی آش ، براتون مفید بوده باشه . لطفا قبل از مصرف و به کار بردن هر یک از موارد گفته شده با پزشک متخصص خود صحبت کنین.

نظرات و تجربیات خودتون رو با طعمی نو به اشتراک بزارین .

برای برای خرید سبزیجات آماده از فروشگاه طعمی نو دیدن کنید.

بزن بریم خرید

سبزی آش

سفارش و خرید
ادامه مطلب

چی بپزم

آش رشته

از فکر کردن به اینکه امروز چه غذایی درست کنی خسته شدی.؟ با طعمی نو همراه باش
ادامه مطلب

نوشیدنی

دمنوش زنجبیل

یه نوشیدنی سالم و رژیمی
ادامه مطلب

زندگی رو با طعمی نو تجربه کنیم.

سبزیجات آماده

سبزیجات آماده کرج

سبزی خوردن

سبزیجات آماده تهران

خواروبار کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X